ap podvozkové technológie
Výškovo nastaviteľné podvozky ap (ap coilover)
Sady výškovo nastaviteľných podvozkou ap ponúkajú možnosť, vodičovi upraviť požadované zníženie svetlej výšky s presnosťou na milimeter. Podvozky ap coilover sú určené pre športovo orientovaného vodiča. Ponúkame športové ovládanie a ideálny výkon v kombinácii s maximálnym znížením. Máte možnosť nastaviť výšku v rámci nemeckého rozsahu úprav schváleného TUV. Súčasne zosúladenie športovej stránky, pohodlia a bezpečnosti ponúka ideálne nastavenie, výškovo nastaviteľné podvozky ap.
Športové pružiny
Pružiny poskytujú nielen informáciu o tom, do akej miery je vaše auto znížené ale: Ich úlohou je tiež „prenášať“ vozidlo a absorbovať nárazy na ceste a premeniť ich na vibrácie. Spája tiež „neodpruženú hmotu“ (kolesá, brzda) a „odpruženú hmotu“ (karoséria, časti zavesenia kolies). Spolu s tlmičom a zavesením kolies udržuje pružina čo najviac kontrolovateľný kontakt s vozovkou.
Tvrdosť pružín (spring rate)
Miera tvrdosti pružíny, popisuje tuhosť pružiny. Čím vyššia je tvrdosť pružiny, tým väčšia sila je potrebná na stlačenie pružiny. Ak má pružina tvrdosť (rate) 50 N (Newton), je potrebná sila 5 kg na jej stlačenie o jeden milimeter. Toto sa nazýva lineárna tvrdosť pružiny. S progresívnym pružením pružina zvyčajne pracuje komfortnejšie, pri silnejších nárazoch je tvrdšia. Ak idete cez nerovnosť alebo výmoľ, väčšie vinutia pružiny sa na začiatku stlačia k sebe ako prvé.
Tlmiče
Tlmiče v skutočnosti ne tlmia, ako naznačuje ich názov, výslednú energiu nárazu pri jazde cez hrbole. Ich úlohou bude je znižovať vibrácie generované vedením vozidla. Tlmiče v zásade premieňajú kinetickú energiu nárazu a vibrácii (pri prejazde nerovnosti) na tepelnú prostredníctvom trenia kvapaliny.
konštrukcia a spôsob práce tlmiča ap
Tlmiče ap sú vyrobené z dvoch puzdier: vnútornej a vonkajšej. Vo vnútornej trubici, ktorá sa tiež nazýva vedenie piesta, je umiestnená piestna tyč s ventilovými doskami. Počas stlačenia je piestna tyč stlačená nadol a tlmiaca kvapalina, ktorá je umiestnená v puzdre piestu, prúdi spodným ventilom do vonkajšieho puzdra. Pri rozťahovaní (odskoku) olej preteká cez rozťahovací (odskakovací) ventil. Takzvané spätné ventily umožňujú riadený spätný tok oleja z vonkajšieho krytu do vnútornej rúrky. Odborníci túto šokovú štruktúru nazývajú: dvojrúrkové tlmiče alebo twin-tube tlmiče.
Nastavenie svetlej výšky na tlmiči (na závite na tlmiči)
Podľa typu vozidla majú podvozky ap takzvané „zostávajúce závity“(zavitý navyše), ktoré sú závislé od typu konštrukcie. To teoreticky umožňuje ešte viac znížiť vaše auto. Ale pozor, priatelia extrémneho spúšťania: Ak znížite AP podvozok nižšie, ako je uvedené v certifikáte, TUV certifikát už nie je platný. Mali by ste si tiež uvedomiť, že to môže mať za následok väčšie opotrebenie vášho vozidla – a vaše auto už samozrejme nemôže jazdiť tak dobre, akoby ste zostali so svojím AP coilover v testovanom rozsahu.